İngiltere denince akla ilk gelen markalar, konseptler tek tek bu gösteride yer bulmuştu.
007 James Bond, David Beckham, Paul McCartney, Kraliçe Elizabeth, Queen, Mr. Bean... Ama en çok da Tim Berners Lee. İnternette adres yazarken girdiğimiz "www" (dabıl yu dabıl yu dabıl yu) yazılımını geliştiren kişi.
Açılış töreni 4 saat sürmüş olsa da hazırlıkları yıllar
içinde tamamlandı. Tıpkı, olimpiyat sporcularının yıllarca hazırlanmış
olması gibi. Olimpiyat oyunlarını diğer uluslar arası sportif karşılaşmalardan
ayıran tarafı, ülkeleri rengi, standardları, kültürleri, azmi ve
başarıları ile temsil ediyor olmalarıdır. Ve bu temsil, açılış töreniyle başlar.
Markalaşma kültürüne devletçe ve milletçe daha yakın olan ülkelerin, sporcularını birer marka değeri olgusu ile giydirdiğini, tanıttığını görebiliyoruz.
Markalaşma kültürüne devletçe ve milletçe daha yakın olan ülkelerin, sporcularını birer marka değeri olgusu ile giydirdiğini, tanıttığını görebiliyoruz.
Rüzgar Mira Okan'ın kendi yazısı ile yaptığı "stil
analizi" marka değerlerini daha çarpıcı anlatıyor.




Fransa ekibinin kıyafetleri Adidas imzalı. Fransız binicilik takımının formaları ise tahmin edileceği gibi Hermes’in. Elegan ve sofistike stiliyle Hermes, takımı da sofistike ve elegan gösteriyor.
Bob Marley'in tasarımcı olan kızı Cedella Marley ise Puma için Jameika takımının kıyafet ve üniformalarını tasarladı. Dünyanın en hızlı koşan adamı Usain Bolt giydikleri ve oynadığı reklam filmiyle de adından sıkça söz ettiriyor. Jameika'nın tropik iklimi ve ülke kültürü kıyafet ve renklerini de etkiliyor.

Hollanda renk uyumu anlamında benden tam not aldı, yakalardaki lale çok şık bir detaydı.




Bazı ülke kıyafetleri de gelenekselliği ve kültürümüzü yansıtacağız diye folklör ekibinden halliceydi.
Mesela Malezya'nın kaplan görüntüsü.
Meksika'nın pançoları da "muchas gracias, ben almayayım" dedirtecek türdendi. :)
Nijerya ise geleneksel ama folklör ekibine benzemeksizin hoş gürünüyordu.

Stil, kendini ifade ediştir ve 2012 Londra Olimpiyat Oyunları açılış gecesinde de bir kez daha gördük ki her ülkenin kendilerine özgü olanı yansıtması, kendilerini görüntüleriyle ifade edişleri de işte bunun bir göstergesi.
Olimpiyatlar spordan çok daha fazlasıdır. Stil, lüks, moda, marka, pazarlama, reklam...
Karl Lagerfeld ve H&M olimpiyat için özel tasarımlarıyla mağazalardaki yerine çoktan aldı bile.
Bu seneki olimpiyatlar ise marka ve moda anlamında belki de kendinden en çok söz ettiren olimpiyat oyunları.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder