22 Mayıs 2012 Salı

Düşünce Gücüyle Evlilik


Kadınlar düşünceli erkeklerden hoşlanır derler ya, bir düşünün bakalım, bu genel kanı aşağıda yazdıklarımla örtüşüyor mu? İşimden gelip, ev işlerine ne zaman yardımcı olsam, eşim de yanımda bitiyor. Yahu, beni bir yalnız bırak, kendi başıma yapayım. Ama ne mümkün! Mesela mutfağı toparlarken o kadar sessiz olmaya çalışıyorum ki hani duymasın, mutfağa girdiğinde etrafı pırıl pırıl görüp, kendisine bir minik sürpriz olsun diye ama olmuyor. Ben ona yardım etmediğim, başka bir odada olduğum zaman ise mutfak dolapları öyle sert kapanıp açılıyor ki… İçeride televizyona daldığım anda, oturduğum yerden zıplıyorum, o derece yani.

 
Neyse gene dönelim benim iş yaptığım anlara. Ben mutfakta iş yaparken, o anlamasın diye ne kadar sessizsem o da her defasında o kadar sessizce hareket ederek, kapının kenarından gizlice beni izliyor. Mutfağa alarm mı taktı nedir, nasıl duyuyorsa? Sonra da birden çıkıp, “Ce” yapıyor. Ardından bana acıdığından mıdır nedir, “oy benim canım kocam, iş de mi yaparmış, hadi git sen içeride televizyonu izle, gerisini ben hallederim” diyor. Oh, en zor işleri ben yapayım, o sadece en son kalan işi yapsın ve tüm işi o yapmış olsun. Hep aynı numara! Ben de inat ediyorum, yok olmaz, başladığım işi bitireceğim diyorum. O ana kadar kusursuzca yürüttüğüm işleri, o gelince elimin ayağımın dolanması nedeniyle “yardım etmesem daha iyiydi” durumuna getiriyorum. Ya demlikteki çayı çöpe dökmek yerine, tutturamayarak yere döküyorum ya da elimdeki bardağı düşürerek kırıyorum. İnanın o gelmese bunların hiçbiri olmayacak. Ondan sonra da cam kırıklarıyla, çayın yerden temizlenmesiyle uğraşıp söyleniyor. Yardım etmeseydin daha iyiydi, bana daha çok iş çıkardın gibilerinden laflar ediyor.

Ama ben anladım, henüz 1 yıllık evli olmama rağmen anladım. Asıl mesele bizlerin kadınlara yardım etmesi değil, bunu düşündüğümüzü göstermemiz. Düşün ama yapma! Bütün mesele bu! Kadınlar düşünceli erkeklerden hoşlanıyor. İyi de düşünce gücüyle o mutfak temizlenmiyor ki. Sonuçta gene dönüp dolaşıp iş “Bana hiç yardımcı olmuyorsun”a gelecek. Neyse biz gene yardım edelim, cana geleceğine mala gelsin. Yardım ederken, birkaç tabak, bardak kıralım da kalp kırmayalım.

*twitter.com/entelektuelmaco kullanıcısından alıntıdır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder